Casa de Economii şi Consemnaţiuni (CEC) a obţinut în primele nouă luni ale anului un profit brut de 82,6 milioane de lei, cu 79% mai mult decât la sfârşitul anului 2006. Nivelul profitului Casa de Economii şi Consemnaţiuni (CEC) a obţinut în primele nouă luni ale anului un profit brut de 82,6 milioane de lei, cu 79% mai mult decât la sfârşitul anului 2006.
Nivelul profitului net s-a dublat, până la 70 milioane de lei, comparativ cu perioada similară a anului trecut. "Ne menţinem la o cotă de piaţă de peste 4%, respectiv la 4,14%", declară Radu Gheţea, preşedintele CEC.
Potrivit strategiei de dezvoltare a instituţiei, CEC va atinge un nivel al cotei de piaţă de 5,5-6% la active, o cotă de 5-6% din piaţa totală de credite şi o cotă de 7-8% din piaţa natională de depozite. Tot la acel moment, acţionarul principal îşi propune să facă din CEC lider de piaţă pe segmentul IMM-urilor, în zonele rurale precum şi în oraşele cu maximum 50.000 de locuitori.
Până atunci, banca trece prin prima etapă a strategiei de modernizare, unul dintre atuu-ri fiind, potrivit preşedintelui Gheţea, "accentul deosebit care va fi pus pe creşterea calităţii serviciilor oferite clienţilor CEC".
Astfel, pe tot parcursul primelor nouă luni din 2007, CEC a dezvoltat produse noi sau le-a modernizat pe cele deja existente (Contul Privilegiu, cardul de credit, creditele pentru populaţie, precum şi creditele pentru IMM-uri şi cele pentru Administraţiile Publice Locale), astfel încât unele dintre acestea au căpătat valenţe de lider în piaţă.
Ca urmare, creditele acordate clienţilor nebancari au crescut cu peste 65% faţă de perioada similară a anului trecut, fiind la sfârşitul trimestrului al treilea al acestui an de 4,8 miliarde de lei, iar sursele atrase au depăşit 7 miliarde de lei, în creştere cu 33% faţă de trimestrul al treilea al anului trecut.
Cardurile CE