Zeci de români au depus reclamații la Protecția Consumatorului nemulțumiți de modul în care fie au fost aplicate reducerile de Black Friday 2013, fie de faptul că nu le-au fost onorate comenzile online.
În București, 10 dintre cele 130 de reclamaţii primite de vineri până în această dimineață au vizat reducerile de Black Friday 2013, care au început pe 22 noiembrie, potrivit Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), relatează mediafax.ro. Iar la niveluș țării, s-au înregistrat alte câteva zeci de reclamații.
La fel ca și în anii trecuți, numeroase reclamații se referă la faptul că oamenii nu au putut să-și achiziționeze produsele comandate online de Black Friday 2013.
"Nu înţeleg că mailul care vine imediat după ce au făcut comanda, acel mail automat, e de confirmare a primirii mailului prin care s-a făcut comanda, nu de procesare a comenzii. Pentru confirmarea comenzii, ei trebuie să primească un mail cu numărul acesteia şi informaţii privind existenţa produselor comandate în stoc şi livrarea lor. În mailul care vine automat li se şi spune că vor fi contactaţi pentru confirmarea comenzii", explică reprezentanţii ANPC.
Alte reclamații au vizat modul în care au fost făcute reducerile, clienții susținând că, în unele cazuri, preţul la care s-a aplicat reducerea era mai mai mare decât cel din zilele de dinainte de Black Friday.
O altă categorie de reclamaţii se referă la stocurile insuficiente ale unor produse cu preţ redus.
ANPC precizează că magazinele trebuie să aplice, cu acestă ocazie, reducerea celui mai mic preţ din ultimele 30 de zile.
Totodată, în cazul în care un comerciant şi-a făcut reclamă că are stocuri suficiente sau că şi-a suplimentat stocurile pentru Black Friday, inspectorii ANPC verifică documentele privind stocurile, pentru a vedea dacă au fost informaţi corect c