Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) a inaugurat noul terminal de plecari al Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti, in urma unei investitii de 52 de milioane euro. Terminalul va deservi toate cursele interne.
Lucrarile de constructii au inceput in iulie 2011 si au fost finalizate in 17 luni.
Noul terminal face parte din faza a treia a programului de dezvoltare si modernizare a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti.
Liniile de scanat bagajele de cala din subsolul noului terminal sunt cele mai moderne din Europa, aparatura similara are Aeroportul Heathrow din Londra.
"Noul terminal va aduce un plus imediat pe zona de curse interne, pentru ca actualul devenise nesatisfacator ca si capacitate. In foarte scurt timp vom procesa acolo si curse internationale", a declarat Valentin Iordache, directorul de comunicare al Companiei Aeroporturi Bucuresti.
Prin extinderea terminalului plecari internationale cu 19.600 metri patrati, suprafata va creste la 38.600 metri patrati, dublandu-se capacitatea de procesare a aeroportului, prin adaugarea a 52 de ghisee check-in la cele 52 existente. De asemenea, pentru formalitatile de imbarcare sunt disponibile 8 noi dispozitive de "self check in". Citeste si:Ponta: Traficul low-cost a fost mutat din Baneasa deoarece un premier avea casa pe pistaAeroportul Otopeni isi dubleaza capacitatea in noiembrie: suprafata creste la 39.000 mpAeroportul Otopeni: Traficul aerian s-a triplat datorita Finalei Europa League
Peronul pentru autovehicule si autobuze din fata terminalului plecari a fost reconfigurat si redimensionat, iar parcarea publica a fost suplimentata cu 244 de locuri.
Capacitatile finale ale terminalelor de pasageri de la Aeroportul Henri Coanda sunt: 4.500 de pasageri pe ora de varf, 104 ghisee check-in, 32 de porti de imbarcare, 48 ghisee ticketing, 6 be