Consilierii locali au aprobat ieri informatizarea parţială a sistemului de lucru cu cetăţenii oraşului, printr-un proiect finanţat din bani europeni. Craiovenii vor putea plăti taxele şi impozitele online şi vor face cereri prin internet pentru acte.
Locuitorii Craiovei nu vor mai sta la coadă pentru a obţine acte de la Primărie. Consilierii locali au aprobat azi informatizarea parţială a sistemului de lucru cu cetăţenii, printr-un proiect în valoare de peste 300.000 lei finanţat din bani europeni. Potrivit proiectului, cererea de emitere a certificatului de urbanism, planificarea datei de depunere a documentaţiei aferente şi plata taxei de emitere se va putea face prin internet, la fel şi în cazul autorizaţiilor de construire.
O faţă mult mai prietenoasă: internetul
Craiovenii cu acces la internet vor putea plăti online taxele şi impozitele printr-un sistem securizat şi mult mai simplu ca în prezent. După implementarea proiectului, craiovenii nu vor mai fi nevoiţi să treacă pe la diferite ghişee pentru a obţine documentele de care au nevoie şi nici să aştepte luni în şir emiterea unor hârtii. Craiovenii văd însă şi o altă parte bună în implementarea acestui sistem. „Eu mă bucur că nu o să mai văd faţa acră a funcţionarelor de la Primărie. Din faţa calculatorului n-o să mă mai întâmpine nimeni cu: Nu v-am spus că nu trebuie să veniţi aici?!La ghişeul 3!“, a spus craioveanul Traian Ghencioiu.
Tot pe internet tinerii îşi vor putea programa căsătoriile, iar cetăţenii îşi vor putea planifica audienţele la Primărie online. Birocraţia va deveni istorie şi pentru oamenii de afaceri care au tangenţă cu primăria. Autorizaţiile comerciale şi autorizaţiile de transport nu vor mai fi obţinute pe sub mână, prin „bunăvoinţa“ obţinută cu favoruri a funcţionarilor, ci doar prin câteva click-uri pe internet.
Aşteptarea, redusă cu 50%