Piata de retail online va ajunge la circa 600 de milioane de euro in 2012, in crestere cu 33% fata de anul trecut cand a fost in jurul a 450 de milioane de euro, a declarat pentru Wall-Street.ro, Raluca Georgescu, directorul general al Allegro Group Romania, una dintre cele mai mari companii din comertul electronic romanesc, care are in portofoliu site-uri precum Autovit.ro sau Compari.ro.
Cele mai mult tranzactii sunt in general pentru achizitia de produse electronice si IT, haine si cosmetice. Cifrele nu contin si platile de utilitati, servicii.
De asemenea, valoarea de 600 de milioane de euro pentru acest an si cea de 450 de milioane de euro pentru anul trecut, include si platile cu cardul.
Anul trecut doar in jur de 10% din plati au fost realizate prin card, potrivit estimarilor Allegro. Conform procesatorului Romcard, platile online cu cardul au fost anul trecut de circa 160 de miliioane de euro (in crestere cu 24% fata de 2010), insa suma contine si servicii, plati de utilitati.
In general, tranzactiile cele mai valoroase sunt in zona turismului, unde suma medie este in jurul a 165 de euro, in domeniul software unde romanii platesc in medie 126 de euro si cea de IT&C cu o valoare medie de circa 110 euro.
Pana acum doar un milion de romani au cumparat prin intermediul internetului, ceea ce inseamna in jur de 12,5% dintre cei in jur de 8,5 milioane de utilizatori romani de internet.
In jur de 37% dintre cei care fac achizitii online au varste intre 18 si 24 de ani, iar numarul cumparatorilor femei –barbati este egal.
“Se achizitioneaza din afara foarte mult, dar incep sa apara tot mai multi jucatori romani, tot mai multi jucatori offline romani incep sa fie online. Pe partea de fashion nu aveai ce sa cumperi inainte, in ultimii doi au inceput sa apara retaileri locali. Parte de electronice este o zona care s-a de