Circa 3% din cheltuielile de publicitate online din Romania, in 2010, se vor duce in publicitate adresata strict utilizatorilor care fac parte din publicul-tinta vizat de clientii de publicitate, apreciaza Calin Rotarus, directorul ARBOinteractive. Regia condusa de Rotarus a lansat, marti, un nou produs - targetarea predictiv comportamentala, ce permite companiilor sa livreze reclame doar consumatorilor din grupurile tinta, indiferent de siteurile pe care acestia le viziteaza.
ARBOinteractive a infiintat Behavia, un departament dedicat folosirii acestui instrument si care este condus de Marius Sutu. ARBO este a doua companie care lanseaza acest produs pe piata online, anul acesta, dupa ce Httpool Romania a anuntat in ianuarie un instrument similar, care foloseste aceeasi tehnologie - Nugg.ad.
Campaniile de tip PBT (predictive behavioural targeting) nu se axeaza pe site-uri selectate, ci se adreseaza tuturor utilizatorilor din profilul vizat de campania respectiva, care sunt prezenti pe orice site din reteaua ARBOinteractive. Reprezentantii regiei afirma ca:
campaniile online bazate pe BPT s-au dovedit, pe piete precum SUA, Germania sau Polonia, mai eficiente decat campaniile online care nu folosesc acest instrumentcampaniile BPT sunt cu 10-20% mai scumpe pentru client decat campaniile online clasice
in Romania si in Cehia, ARBOinteractive a lansat acest instrument dupa ce si-a dovedit eficienta pe piata din Polonia, unde filiala locala a ARBO "si-a depasit planul pe targetare comportamentala cu circa 60%" in primul trimestru al acestui antehnologia ii identifica pe utilizatorii din grupul-tinta vizat in functie de comportamentul lor in online, identificat cu ajutorul cookie-urilor. Rezultatele sunt analizate pe baza unor studii desfasurate pe grupuri reprezentative de utilizatori, care permit in cele din urma creionarea unor predi