În plină recesiune economică, Mastercard, a doua mare reţea internaţională de carduri de credit, a raportat un profit de 349 de milioane de dolari în trimestrul al doilea. Anul trecut, în aceeaşi perioadă, compania anunţa pierderi de 747 de milioane de dolari.
Majorarea comisioanelor şi reducerea costurilor au fost cărţile câştigătoare pe care a mizat Mastercard. Anul acesta, acţiunile Mastercard s-au apreciat cu 2,67 de dolari pe titlul comparativ cu pierderea de 5,7 dolari înregistrată în primele şase luni ale anului trecut.
Cheltuielile grupului american au scăzut cu 13%, ajungând la 722 de milioane de dolari, în urma diminuării fondurilor alocate pentru publicitate şi marketing cu 36%, respectiv a reducerii costurilor administrative şi de personal.
Comisioanele mai mari şi creşterea gradului de utilizare a cardurilor de către clienţi au sporit veniturile Mastercard cu 2,7%, ajungând până la valoarea de 1,3 miliarde de dolari. Valoarea tranzacţiilor procesate de MasterCard a crescut cu 7,9%, la 5,6 miliarde de dolari.