Pagubele de 446 milioane de euro înregistrate de EADS în 2007 au fost provocate de proiectele costisitoare ale constructorului european de avioane. În ciuda faptului că Airbus a primit în Pagubele de 446 milioane de euro înregistrate de EADS în 2007 au fost provocate de proiectele costisitoare ale constructorului european de avioane.
În ciuda faptului că Airbus a primit în 2007 un număr-record de comenzi, constructorul european de avioane a înregistrat în acelaşi timp pierderi de aproape 900 milioane de euro. Proprietarul Airbus, grupul EADS, a raportat, de asemenea, primele pierderi anuale din ultimii cinci ani.
Airbus, care se confruntă cu o creştere a costurilor la producţia avionului său vedetă, A380, şi cu întârzieri la programul de dezvoltare a avionului militar A400M, a înregistrat în 2007 pierderi de 881 milioane de euro, după ce, în 2006, pierderile s-au ridicat la 572 milioane de euro.
La rândul său, compania-mamă a Airbus, EADS, a acumulat pierderi nete de 446 milioane de euro în 2007, dar gigantul aerospaţial şi de apărare estimează o revenire pe profit în 2008. Vânzările EADS pe întreg anul trecut au scăzut şi ele cu 0,8%, până la 39,12 miliarde de euro. "2007 a fost un an dur, cu multe obstacole mari de depăşit", a spus directorul executiv al EADS, Louis Gallois, citat de AFP.
Dolarul devalorizat scade veniturile companiei
În ciuda faptului că, într-un singur an, EADS a trecut de la un profit net de 99 milioane de euro în 2006 la pierderi nete de 446 milioane de dolari, grupul a spus că plănuieşte să menţină neschimbate dividendele, de 12 cenţi pe acţiune. După anunţarea rezultatelor financiare, acţiunile EADS au scăzut ieri la bursa din Paris cu până la 7,1%, acesta fiind cel mai mare declin din ultimele două luni.
Veniturile EADS au fost afectate şi de devalorizarea dolarului în r