Toyota va monta panouri solare pe viitoarea generatie a hibridului Prius, pe fondul cresterii pretului benzinei si incercarii de a pune in practica mai multe surse alternative de energie, scrie Reuters, citand surse apropiate proiectului. Bateriile solare vor fi utilizate doar pentru sistemul de aer conditionat. Foloisrea lor pentru lucruri mai complexe este dificila, din cauza costului mare al tehnologiei.
Bateriile solare, produse de Kyocera Corp, vor aparea pe versiunile de top ale noii generatii Prius care va intra pe piata la anul. "E mai mult un gest simbolic (...) E greu sa folosesti energia solara la ceva mai mult", a spus sursa citata de agentie.
Marii constructori de automobile se straduiesc sa vina cu solutii alternative la combustibilii fosili, pentru a arata ca vor sa faca ceva pentru protectia mediului, dar si pentru a atrage clienti dornici sa dea mai putin pe benzina. Totusi, energia solara nu e o solutie promitatoare pentru viitor in industria auto. Panourile sunt scumpe din cauza cresterii pretului la siliciu, iar energia solara este greu de stocat, spune sursa citata. E inca prea devreme sa stim cat de scumpe vor fi panourile sau cate masini Prius vor beneficia de ele.
Mazda a oferit optional panouri solare montate la doua modele de la inceputul anilor '90, Eunos 800 si Sentia. Energia era utilizata pentru a ventila interiorul, cat timp masinile erau parcate la soare. Optiunea era foarte scumpa, s-a dovedit nepopulara si a fost retrasa.
Un oficial al Ministerului Economiei din Japonia a declarat ca utilizarile energiei solare in industria auto sunt extrem de limitate. El a dat un exemplu si a spus ca "daca pui panouri solare pe intreg acoperisul unei case abia vei strange energie pentru folosirea a doua uscatoare de par". Concluzia este ca va fi extrem de greu sa se realizeze o masina propulsata in intreg