Din cauza preţului ridicat al unei asemenea investiţii, doar 10% din companiile din România le oferă angajaţilor programe de training. Pentru managerul unei francize însă, acestea sunt obligatorii. Atunci când ia decizia să-şi deschidă o afacere în regim de franciză, viitorul proprietar este obligat să aibă permanent în vedere politica şi cultura organizaţională a firmei-mamă. Şi, de la aspectul sediului ales la atitudinea angajaţilor, totul trebuie să corespundă
Din cauza preţului ridicat al unei asemenea investiţii, doar 10% din companiile din România le oferă angajaţilor programe de training. Pentru managerul unei francize însă, acestea sunt obligatorii.
Atunci când ia decizia să-şi deschidă o afacere în regim de franciză, viitorul proprietar este obligat să aibă permanent în vedere politica şi cultura organizaţională a firmei-mamă. Şi, de la aspectul sediului ales la atitudinea angajaţilor, totul trebuie să corespundă indicaţiilor francizorului. Tocmai de aceea, majoritatea companiilor care-şi vând brandul în franciză „oferă training iniţial, tocmai pentru a asigura transferul de know-how către francizat în cele mai bune condiţii, pentru iniţierea şi implementarea optimă a conceptului“, explică Andreea Cireaşă, director de dezvoltare în cadrul companiei specializată în consultanţa de francize CHR. Costul aferent programului de instruire este înglobat în taxa de franciză, care variază, potrivit CHR, între 170 de euro şi două milioane de euro. În funcţie de profilul şi de cerinţele companiei, în această taxă poate fi inclusă şi consultanţa pentru identificarea şi amenajarea spaţiului. Mai mult, dacă este nevoie, „francizorul poate asigura traininguri periodice francizaţilor şi angajaţilor acestora contra cost“.
Compania ungară Fornetti, intrată pe piaţa autohtonă din 2001, este cel mai