Jobul meu e... director de marketing
Departamentul de marketing din retail are o privire de ansamblu aupra pietei, fapt ce nu se inalneste in alte domenii in care focusul cade de obicei pe una sau doua categorii de produse, spune Andreea Mihai, care ocupa pozitia de director de marketing al Carrefour Romania din anul 2000.
"In retail, departamentul de marketing analizeaza mai multe categorii de produse. Un hipermarket are aproximativ 50.000 de produse, pe cand in cazul unei categorii precise, de exemplu cosmetice, cafea sau produse de igiena, atentia se focuseaza mai mult pe aceasta", explica Mihai.
In plus, pentru a lucra in marketingul din retail, trebuie sa ai cunostinte despre foarte multe alte domenii conexe, cum sunt imobiliarele, constructiile, logistica, resurse umane.
Directorul de marketing de la Carrefour se ocupa de stabilirea strategiei de marketing la nivel national si local, de politica de comunicare si publicitate, atat de partea de media, cat si cea de creatie, precum si de urmarirea tendintelor din piata, pe baza studiilor de piata care analizeaza miscarile si asteptarile consumatorilor si momentul in care ar trebui ca focusul companiei sa se orienteze mai mult spre o anumita categorie de produse.
"In atributiile departamentului de marketing intra politica de PR, aplicarea politicii de preturi, decorul magazinelor, alcatuirea bugetelor de marketing, proiectele sociale si sponsorizarile, cele de responsabilitate sociala sau de dezvoltare durabila, precum si dinamica comerciala (animatii, evenimente, spectacole - n.r.)", spune Mihai.
Inainte de a veni la Carrefour, Andreea Mihai (33 de ani) a fost director comercial si de marketing la o firma de cosmetice.
Prima parte a zilei directorului de marketing incepe cu revista presei, care continua apoi cu consultarea agendei pentru ziua respectiva. Dupa c