Pana vom afla raspunsul la intrebarea din titlu, sunt sanse sa spunem ca drumul spre Globuri e pavat cu premiile Critics’ Choice. Anuntate in 15 ianuarie, acestea au consacrat „The Hurt Locker” drept cel mai bun film al anului, iar pe autoarea lui, Kathryn Bigelow (fosta sotie a lui James Cameron), drept regizorul anului. Premiul de interpretare feminina a fost acordat, in premiera, ex-aequo: lui Meryl Streep si Sandrei Bullock. Pana luni dimineata, cand are loc gala decernarii Globurilor de Aur, sa vedem ce sanse au filmele momentului si ce aduc ele nou in peisaj.
Cele mai multe nominalizari la Globurile de Aur -6- nu le are, totusi, filmul lui Kathryn Bigelow, ci „Sus, in aer”/„Up in the Air”, de Jason Reitman („Juno”). O nedumerire se impune o data ce vezi filmul: „Up in the Air” e o comedie dramatica ce s-ar fi integrat poate mai bine in sectiunea Comedie-Musical a Globurilor de Aur. Pentru ca, desi miezul e dur, invelisul e colorat si amuzant. Filmul lui Reitman, care ajunge si pe ecranele noastre in 29 ianuarie, ar avea o sansa mai sigura la premiul pentru cel mai bun scenariu (acordat pentru drama si musical-comedie la un loc), pentru ca are un mod veridic de a rezolva o intriga decupata din realitatea zilelor noastre.
Vezi trailerul de la "The Hurt Locker"
Dar a 67-a editie a Globurilor de Aur ar putea aduce surprize, datorita faptului ca filmele nu sunt doar de calitate, dar si foarte diferite unele de altele. O surpriza ar putea fi aceea ca premiul pentru scenariu sa-l ia „Inglorious Basterds”, care astfel sa plece acasa cu inca un premiu pe langa cel pe care care probabil Christoph Waltz il va lua la categoria rol secundar masculin- drama.
„Avatar”, blockbuster-ul lui James Cameron devenit in scurt timp al doilea cel mai vazut film din toate timpurile (dupa „Titanic”) intra in cursa cu aplombul unui crucisator. Atu