Niciunul din cei trei investitori care s-au înscris în cursa pentru privatizarea CFR Marfă, americanii de la OmniTRAX, Grup Feroviar Român şi asocierea formată din Transfe-roviar Grup şi fondul austriac Donau Finanz, nu a trecut etapa de precalificare în urma verificării de către comisie a documentelor de participare. Procedura de privatizare va fi reluată, afirmă Transporturile.
„Dacă CFR Marfă nu se privatizează din cauza unor greşeli ale ministerului, plec a doua zi. Eu îmi fac treaba, respect termenele şi procedurile. (...) La fiecare ofertant lipsea câte ceva. Facem toate diligenţele pentru o nouă procedură. Dorinţa mea este să nu ieşim din termenul final (20 iunie - n.red.)“, a declarat Relu Fenechiu, ministrul transporturilor, citat de Mediafax.
CFR Marfă este cel mai mare transportator de marfă pe calea ferată. Are 39.000 de vagoane şi 900 de locomotive şi a încheiat 2011 cu o cifră de afaceri de 261 de milioane de euro şi pierderi de 22 de milioane de euro. Datoriile de 1,7 miliarde de lei (circa 396 de milioane de euro) pe care CFR Marfă le are către stat urmau să fie şterse. „Nu mă aşteptam la această decizie. Chiar acum (ieri în jurul orei 17- n. red.) mă îndrept spre Ministerul Transporturilor pentru discuţii oficiale. Voi putea oferi mai multe informaţii după ce voi afla care au fost motivele din spatele acestei decizii (...). Da, ne vom reînscrie la privatizare dacă se reia procedua“, a declarat pentru ZF Kinga Mădărăşan, administratorul companiei Transferoviar Grup, care se încrisese în cursa pentru privatizarea CFR Marfă alături de fondul austriac Donau Finanz. Asocierea a depus 1.100 file cu documente în dosarul de precalificare în cursa pentru cumpărarea CFR Marfă.
„Considerăm că o societate de importanţă strategică pentru Europa Centrală şi de Sud-Est, care a participat şi a ajuns în finala unor privatizări interna