E-Boda, marca de produse electronice detinuta de compania Rosal Import Export, a inregistrat vanzari de 8,6 milioane de lei (2 milioane de euro) in primele noua luni din acest an fata de 7,1 milioane de lei in aceeasi perioada din 2009, afirma Alexandru Dragoiu, directorul general al companiei si actionarul a 50% din importatorul de electronice.
Dupa primele sase luni ale anului, compania avea afaceri de 6 milioane de lei, mai mult cu 50% fata de prima jumatate din 2009, insa trimestrul al treilea a adus o incetinire a businessului.
“Cresterea nu a venit dintr-un avans al pietei, ci din management. De exemplu, am supravegheat mai strict furnizorii si nu am mai avut rupturi de stocuri. Am mers pe comenzi mai mici si dese ca sa nu mai ajungem in situatia de a cumpara un container de produse care ne ajungea cinci-sase luni, timp in care tineam stocuri cu toate costurile aferente. Al doilea motiv a fost largirea gamei de produse de MP3 si MP4 playere, rame foto, home entertainment si produse HD si introducerea de accesorii, precum cabluri sau adaptoare wireless”, explica Dragoiu.
Pentru intregul an, seful companiei estimeaza un business de circa 13 milioane de lei (3 milioane de euro) fata de aproximativ 2,8 milioane de euro anul trecut.
Pe de alta parte, Dragoiu preconizeaza pentru 2011 o crestere a businessului cu 10-15% fata de acest an. Anul viitor compania va incepe sa comercializeze cititoare de carti electronice si dispozitive mobile de acces la internet (MID-uri), produse aflate la granita dintre smartphone-uri si tabletele PC.
Cele mai importante produse E-boda sunt televizoarele (in special cele cu tub catodic), acestea aducand circa 40% din veniturile companiei in primele opt luni ale anului.
In jur de 23% din vanzari au fost reprezentante de DVD playere (cele mai cunoscute produse ale companiei), E-boda situandu-se i