Pe cat de macabru ar putea sa sune (ca tot a fost Halloween), branduirea celebritatilor moarte este o afacere de succes. Marile personalitati decedate au toate calitatile unei marci bune - sunt memorabile, placute si valoroase. Si, pentru ca au plecat din
Majoritatea ex-vedetelor castiga mult mai multi bani acum decat pe vremea cand traiau, in mare parte datorita caselor in care locuiau si care au devenit un fel de "monumente hollywoodiene". Anul trecut, in topul realizat de publicatia Forbes, "Top Earning Dead Celebrities", 13 dintre participanti au reusit sa castige post-mortem 247 de milioane de dolari in 12 luni. Lista este populata de actori, muzicieni, precum si o multime de alte personalitati - de la John Lennon si Ray Charles pana la Albert Einstein, J.R.R. Tolkien si Andy Warhol.
Probabil ca cel mai bun exemplu in acest caz ramane Elvis Presley. La treizeci de ani dupa moartea sa, Presley este tot "Regele" - si inca are puterea financiara sa o demonstreze. Elvis se afla in fruntea listei inca din 2001. Cu 42 de milioane de dolari in 2006 a fost detronat in octombrie de Kurt Cobain, dar numai pentru ca anul trecut s-a lansat catalogul aniversar Nirvana.
De fapt, brandul Elvis Presley este acum mai puternic ca niciodata. Popularitatea "Regelui" sfideaza moartea in continuare - potrivit Forbes, 600 de mii de oameni viziteaza anual Graceland, casa lui Presley, care e a doua cea mai vizitata din America, imediat dupa Casa Alba (mai ales anul acesta cand s-au implinit 30 de ani de la moartea sa). "Regele" a vandut 118 milioane de albume (a fost al doilea dupa Beatles la vanzari). S-au vandut 550 de milioane de timbre comemorative in 1993, la 16 ani de la moartea sa. Peste 250 de companii sunt oficial licentiate pentru a scoate pe piata produse branduite Elvis Presley.
De cand CKX, compania de entertainment, a cumparat sufici