Ce afaceri leaga podul de la Calafat-Vidin. Din cauza pozitionarii periferice, impactul noii legaturi dintre Romania si Bulgaria va fi mai mic decat s-ar fi putut astepta de la o investitie de aproape 300 de milioane de euro In 2012, exporturile Uniunii Europene catre Turcia au totalizat 75 de miliarde de euro, in timp ce statele UE au importat din aceasta tara marfuri in valoare de peste 47 de miliarde de euro. Cele mai multe produse ajung la destinatie cu ajutorul transportului naval, altele sunt expediate cu trenurile de marfa, dar cantitati deloc neglijabile calatoresc intre Turcia si continent (mai ales catre statele din centrul Uniunii) pe sosele. Pentru un camionagiu care pleaca din Istanbul si are ca destinatie Budapesta, cel mai scurt drum este prin Sofia si Belgrad - 1.340 de kilometri, din care 920 pe autostrada, iar trecerea prin Serbia costa 34 de euro pentru un vehicul de peste 12 tone, scrie Capital.
Tramvaiul romanesc facut cu Siemens, batut de cel polonez de fiecare data cand se intalnesc. Dupa ce a pierdut, la Cluj, licitatia organizata de Municipalitate pentru achizitia de tramvaie, Imperio de la Astra Vagoane Calatori Arad a pierdut si la Sofia o licitatie similara tot in fata concurentilor PESA din Polonia. Patronul Astra incearca sa gaseasca o explicatie e esecurilor. Compania Astra Vagoane Calatori, producatoare a tramvaiului Imperio, a esuat pentru a doua oara la o licitatie municipala pentru achizitia de tramvaie in fata aceluiasi concurent. Desi Imperio este fabricat pe o licenta Siemens, anul trecut, la Cluj, si acum, la Sofia, a pierdut in fata polonezilor de la PESA care vand un model inferior tehnic celui romanesc, informeaza economica.net
Un an de la lovitura de stat. Economia a traversat "furtuna perfecta". In iulie 2012, cursul de schimb a luat-o razna, iar mii de romani cu credite in valuta s-au vazut in imposib