Stefan Iordache, COO Leo Burnett & Target si presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania, jurizeaza anul acesta lucrarile inscrise la categoriile TV, Print, Outdoor si Radio in cadrul festivalului Golden Drum. Cu o zi inainte de anuntarea nominalizatilor, Iordache se declara optimist in legatura cu prestatia Romaniei la festival.
Wall-Street: Care sunt primele impresii dupa jurizarea lucrarilor inscrise la Golden Drum?
Stefan Iordache: Am vazut mai multe lucrari bune decat ma asteptam. Din pacate, o mare parte din energie s-a dus mai degraba catre clienti mai “usori” decat pentru clienti “grei”. Adica am vazut lucrari frumoase, dar pentru branduri mai mici. E o experienta fantastica sa fii in juriu, sa fii expus la atatea bucati de publicitate intr-un timp atat de scurt, sa stai cu niste oameni diferiti, cu pareri diferite si sa incerci sa ajungi la un consens.
Wall-Street: Ziceai ca ai vazut mai multe lucrari bune decat te asteptai. Cu toate astea, la proiectiile spoturilor TV au fost foarte multe lucrari proaste.
Stefan Iordache: La proiectiile TV, unde a avut loc jurizarea publica, abia am strans mai putin de 40 de nominalizari din 400-500 de intrari. Totusi, am stat apoi si ne-am uitat mai serios inca o data si am gasit idei frumoase. Intr-adevar, daca toata lumea se asteapta ca orice festival sa fie dupa standardul Cannes-ului si sa vedem aici cele mai bune bucati de comunicare din lume, sunt niste asteptari nerealiste.
In plus, mai exista un filtru negativ, cel putin din partea romanilor, care sunt cam aroganti. Ni se pare ca noi le stim pe toate, ca suntem cei mai destepti si nu cautam in profunzimea lucrurilor pe care le vedem aici. Ci doar “OK, nu este atat de bun, hai ca mai bine ma duc sa beau mai mult”.
Wall-Street: Crezi ca romanii au venit cu atitudinea asta presetata de acasa, ca oricum nu v