Familia clujeana Morariu, care detine agentia de turism Eximtur, al treilea jucator de pe piata de profil in functie de estimarile de afaceri pentru 2008, se asteapta la o stagnare a vanzarilor in 2009 dupa mai bine de cinci ani de cresteri continue ale businessului.
Eximtur se vede astfel in fata primului an dificil de dupa 2000, in conditiile in care in intervalul 2004-2008 compania a ajuns de la afaceri de 14,2 mil. euro si 56 de angajati la un rulaj de 40 mil. euro si 134 de salariati.
Agentia nu planifica in acest an noi angajari si nici deschideri de agentii proprii, dar are in vedere mai multe strategii pentru a-si asigura o cifra de afaceri similara nivelului din 2008, in contextul in care se estimeaza ca piata serviciilor turistice va fi afectata in 2009 din cauza situatiei internationale. "Pentru 2009 estimam aceeasi cifra de afaceri ca anul trecut, adica 40 de milioane de euro. Este un scenariu prudent care ia in calcul actuala situatie din piata serviciilor turistice", spune Radu Morariu, directorul general al Eximtur.
Radu Morariu, 52 de ani, detine 25% din actiunile agentiei de turism infiintata in 1993 la Cluj-Napoca si a devenit in 2007 director general al companiei, in momentul in care sotia sa, Lucia Morariu (care are 10% din titlurile Eximtur), a fost numita secretar de stat in cadrul Ministerului pentru IMM-uri, Comert, Turism si Profesii Liberale.
Mandatul Luciei Morariu s-a incheiat insa, odata cu infiintarea Ministerului Turismului. Ceilalti actionari ai companiei sunt Anca Lupu (20%), Susana Costea (25%), Emilia Kiss (10%) si Felicia Chereches (10%).
"Ne gandim la mai multe lucruri pentru a ne putea conserva pozitia pe piata, poate chiar sa crestem cu 5% in actualul context. De exemplu, am putea mari programul de lucru al agentiilor sau am putea diversifica oferta de destinatii turistice astfel incat sa nu pierdem