Este sau nu momentul sa privatizam companiile statului? Marile companii din sectorul public au incheiat anul 2010 cu rezultate contradictorii. Intrebarea care se pune acum este: ce-ar fi mai profitabil pentru Romania, sa le pastreze sau sa le privatizeze? CFR SA a avut in 2010 afaceri de 1,1 miliarde de lei si pierderi nete de 1,3 miliarde. Compania Nationala a Huilei a raportat, pentru aceeasi perioada, o cifra de afaceri de 663 de milioane de lei si o pierdere neta de 638 de milioane. Si Termoelectrica se potriveste perfect in acest peisaj: conform Ministerului Finantelor, a inregistrat afaceri de 584 de milioane de lei anul trecut si 432 de milioane lei pierdere. De cealalta parte stau nume precum Romgaz (651 de milioane de lei profit net in 2010, la o cifra de afaceri de 3,57 miliarde), Transgaz (376 de milioane de lei profit net la afaceri de 1,3 miliarde) sau Hidroelectrica (292 de milioane profit net anul trecut la o cifra de afaceri de 3,27 miliarde de lei), scrie Capital.ro.
Avem potentialul sa concentram industria auto din regiune. Sectorul auto si componente auto reprezinta, chiar si in prezent, in plina criza economica, o oportunitate de afaceri pe care investitorii straini o pot valorifica in tara noastra ca sa obtina marje de profit bune, ne-au declarat reprezentantii Centrului Roman pentru Promovarea Comertului si Investitiilor Straine (CRPCIS). In opinia oficialilor CRPCIS, sectorul auto, desi se confrunta in acest moment cu anumite turbulente din cauza contextului economic international, va redeveni cat de curand un sector de top, deoarece potentialul pe care acest domeniu il prezinta pentru Romania nu a fost atins inca. "Avem incredere ca, odata ce criza economica va fi depasita, Romania va ramane, la nivel regional, un cluster pentru industria componentelor auto", ne-au precizat reprezentantii CRPCIS. Si Cristian Parvan, secretarul gener