ProducŢia de autovehicule pe piaţa locală a înregistrat o creştere de peste 30% la aproape 183.000 de unităţi în primul semestru din acest an raportat la perioada similară din 2009, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Avansul vine în contextul unei pieţe auto europene care stagnează, iar mulţi dintre constructori îşi recalculează în minus ţinta de producţie din acest an. Pe piaţa locală, maşini produc Dacia la Mioveni (Argeş) şi Ford la Craiova. La un preţ mediu de 10.000 de euro pe autovehicul, rezultă că cele două companii au avut o producţie estimată la 1,8 mld. euro.
Luând în calcul valoarea exporturilor, comparativ cu perioada similară a anului trecut creşterea depăşeşte nivelul celor 30 de procente în condiţiile în care Dacia a lansat în producţie la nivelul lunii martie SUV-ul Duster, care are un preţ mediu de aproximativ 14.000 de euro potrivit calculelor ZF, care iau în considerare faptul că majoritatea clienţilor optează pentru versiunea de top cu tracţiune integrală, în timp ce preţul mediu al celorlalte modele Dacia este cuprins între 8 şi 10 mii de euro.
În acelaşi interval, exporturile auto ale României s-au apreciat cu 36%, la aproape 165.000 de autovehicule, creştere care vine în contextul în care în Germania nu mai există un program de tip "Rabla" care să susţină piaţa auto şi implicit exporturile Dacia, care reprezintă aproape 99% din exporturile de maşini ale României.
Ford, cel de-al doilea constructor de pe piaţa locală, a accelerat producţia în cadrul uzinei din Craiova la aproape 1.700 de vehicule comerciale în iunie, adică mai mult decât s-au produs în primele cinci luni ale acestui an cumulat. Totodată, în contextul în care Ford a majorat cadenţa de producţie la 85 de maşini pe zi, în a doua jumătate a anului la Craiova s-ar putea fabrica peste 10.000 de util