Premierul Tăriceanu a cerut Ministerului Transporturilor, în şedinţa de guvern de miercuri, să ia măsuri pentru creşterea siguranţei în transportul interurban. Principalele măsuri avute în Premierul Tăriceanu a cerut Ministerului Transporturilor, în şedinţa de guvern de miercuri, să ia măsuri pentru creşterea siguranţei în transportul interurban. Principalele măsuri avute în vedere sunt limitarea drastică a vitezei microbuzelor, utilizarea autobuzelor pentru transportul interjudeţean şi creşterea nivelului de pregătire profesională a şoferilor. Conform Mediafax, Tăriceanu ar fi spus că microbuzele pentru călători arată "ca nişte dube cărora li s-au montat geamuri".
Viteza microbuzelor, redusă la 60-70 km/h
Conform analizei făcute de Ministerul Transporturilor, viteza actuală permisă pentru microbuze, de 80 km/h, se dovedeşte mult prea mare pentru transportul călătorilor în afara oraşelor în siguranţă. "Am propus ca viteza microbuzelor să fie mult mai mică decât cea a autobuzelor (n.red.-90 km/h), iar această limitare se poate face prin normele de aplicare ale noului Cod Rutier, începând de la 20 septembrie", spune Sotir Stancu, directorul general al Autorităţii Rutiere Române, care a adăugat că o decizie finală se va lua împreună cu Poliţia şi MAI.
Autobuze în loc de microbuze
Autobuzele sunt mai sigure decât microbuzele, dar licenţele de transport acordate deja nu mai pot fi modificate decât în 2008. Aşa că guvernul cere ca noile licenţe pentru transportul persoanelor să fie aprobate numai pentru autobuze cu peste 22 de locuri. Problema este însă destul de complicată, explică directorul general al ARR, deoarece există sate în care numărul total al locuitorilor nu este mai mare de 200, iar cu trei locuri ocupate în autobuz traseul nu mai poate fi economic. În plus, în Uniunea Europeană nu există diferenţieri între tratament