Celebrităţile, personalităţile sau medicii nu pot apărea în publicitatea pentru alimente adresată minorilor, respectiv în reclamele difuzate într-un program cu o audienţă formată din minim 50% copii în vârstă sub 12 ani, potrivit unei modificări a Codului audiovizualului, votată joi de membrii CNA.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a discutat în şedinţa de joi, pe articole, proiectul de modificare a actualului Cod de reglementare a conţinutului audiovizual, adoptând unele modificări ale acestuia.
Astfel, la secţiunea "Publicitatea la alimente" din noul Cod al audiovizualului este prevăzut faptul că "în publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor". Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu Codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitate adresată copiilor referitoare la produse alimentare.
În mod concret, "publicitatea adresată copiilor înseamnă publicitatea difuzată în cadrul unui program cu o audienţă formată din minim 50% copii în vârstă sub 12 ani".
Decizia a fost luată de CNA în urma consultării cu reprezentanţii Consiliului Român pentru Publicitate (RAC). De asemenea, CNA a primit o adresă de la Romalimenta - Federaţia Patronală Română din Industria Alimentară. Potrivit Romalimenta, stabilirea vârstei de 12 ani pentru definirea publicităţii adresate copiilor s-a făcut pornind de la consensul academic cu privire la etapele de dezvoltare ale copilului.
"(...) încă din 2007, principalele companii din industria alimentară au început un proces de autoreglementare pe plan european, prin care şi-au schimbat modul în care fac publicitate adresată copiilor sub 12 ani, pentru produsele alimentare. Iniţiativa cunoscută sub denumirea de EU Pledge este implementată