2009 se arată a fi un an al schimbărilor dinamice în piaţa de mobilitate, care vor consolida imaginea mobilităţii în ochii consumatorului final. Apariţia MID-urilor (Mobile Internet Devices), a Netbook-urilor şi a Tablet PC-urilor au format noul concept de mobilitate şi au contribuit la creşterea procentului de utilizare al internetului.
De la inventarea primului computer portabil destinat producţiei în masă în 1981, acestea au devenit treptat motorul pieţei de PC-uri, vânzările de ethnică de calcul fiind influenţate într-o mare măsură de segmentul mobilitate. Potrivit analiştilor, notebook-urile sunt de aşteptat să reprezinte în 2009 mai mult de jumătate din livrările globale de computere, (aproximativ 170 de milioane de unităţi).
Notebook-urile (mini-laptopuri), înregistrează o extindere importantă, utilizatorii care au deja un notebook preferând aceste dispozitive ca un al doilea computer. Motivele pentru care acestea sunt preferate sunt dimensiunile mai reduse decât un laptop şi aplicaţiile de bază, care sunt exact ceea ce un utilizator de internet foloseşte cel mai des. Potrivit DisplaySearch, peste 14 milioane de notebook-uri au fost vândute în 2008.
MID-URI
Mobile Internet Devices sunt cea de-a doua categorie importantă pe segmentul de mobilitate, fiind un punct de referinţă pentru dispozitivele Pocket-PC. Acestea au fost adoptate într-un număr semnificativ de utilizatorii cu un stil de viaţă modern şi dinamic, în mişcare permanentă. Foarte mulţi producători de astfel de dispozitive şi-au asigurat prezenţa pe piaţă pentru anul 2009 şi probabil că vom fi martorii unei dezvoltări importante a acestei pieţe, în multe zone geografice unde MID-urile nu existau recent.
Potrivit ABI Research, livrările de MID-uri vor creşte de la 10 milioane de unităţi în 2008, până la peste 200 de milioane în 2013. Acest lucru