Eco-Rom Ambalaje, companie specializata in gestionarea deseurilor de ambalaje pe piata locala, a realizat anul trecut afaceri de peste 8 mil. euro, in crestere fata de nivelul din 2008, in ciuda scaderii consumului populatiei si implicit al cantitatilor de ambalaje puse pe piata.
Compania este o societate pe actiuni, fondata de 12 companii printre care Coca-Cola HBC, Chipita sau Pepsi Americas, care sunt obligate de lege sa recupereze si sa valorifice o parte din ambalajele puse pe piata.
Actionarii societatii sunt unele dintre cele mai mari companii de pe piata locala, fiecare companie detine cate o actiune egala ca valoare nominala. "Toata activitatea companiei nu este orientata in special catre realizarea de profit si distribuirea de dividende, ci spre minimizarea costurilor de recuperare si valorificare a deseurilor", a explicat Sorin Cristian Popescu, directorul general al Eco-Rom Ambalaje, conceptul de business al companiei.
Colectarea unei tone de deseuri de hartie este tarifata, spre exemplu, cu circa 50 lei/tona (11,9 euro/tona), iar in conditiile in care Eco-Rom Ambalaje a colectat aproape 150.000 de tone de deseuri de hartie, costurile companiei pe aceasta categorie de deseuri se ridica la circa 1,7 mil. euro.
Colectarea de deseuri de plastic este insa cea mai bine platita de catre companiile producatoare de ambalaje, recuperarea unei tone de PET-uri spre exemplu fiind tarifata cu 140 de lei (33 de euro).
"Aceste tarife sunt cele oferite de catre Eco-Rom Ambalaje salubristilor si nu reprezinta pretul platit de clientii companiei noastre", a explicat Popescu. Cel mai atractiv deseu sunt insa neferoasele, respectiv cutiile din aluminiu de bere sau bauturi carbogazoase. O tona de astfel de deseuri se vinde de catre colectori cu aproape 1.300 de euro. In conditiile in care deseurile colectate nu au piata de desfacere pe plan local