Nu cred că există cineva, dintre cei care citesc acest articol, care să afirme că nu a asistat niciodată în viaţă la un spectacol de iluzionism. Fenomenele paranormale sunt considerate de către sceptici reprezentaţii de magie, concepute pe baza fenomenelor explicate ştiinţific, ele dând numai impresia că sunt realizate în afara normalului. Parapsihologia există însă independent de credinţa scepticilor.
GEORGE MÉLIÈS
În ultima perioadă, un număr tot mai mare de filme sunt produse după scenarii în care sunt incluse fenomenele paranormale. Filmul, prin uneltele sale, folosind trucajele, evidenţiază foarte bine existenţa acestor fenomene. Istoria cinematografiei, încă de la începuturi, este legată de imagini care creează iluzii. Primul realizator francez de film a fost un magician, George Méliès.
Acesta a îmbrăţişat arta prestidigitaţiei încă din copilărie. Devenind proprietarul Teatrului Robert Houdin, din Paris, Houdin fiind un alt nume de referinţă din istoria magiei, a cumpărat apoi un aparat de filmat, abia inventat, şi, îmbinând iluzionismul cu filmul, Méliès a devenit părintele trucajelor de film. Primul trucaj a fost descoperit de el întâmplător.
Filma în Piaţa Operei din Paris un omnibus. A întrerupt filmarea şi a continuat-o când prin faţa aparatului trecea un dric. La redarea filmului a constatat, cu surprindere, că omnibusul s-a transformat în dric. Folosind apoi voit imagini cu care a creeat trucaje, a realizat filme ca "Escamotage d'une dame" (Dispariţia unei doamne), în octombrie 1896, "Le voiage dans la lune" (Călătorie pe lună), în 1902, acesta reprezentând totodată şi primul film SF din cinematografia mondială.
URI GELLER
Cu siguranţă, unii dintre iluzionişti au realizat şi numere de magie, bazându-se pe fenomene paranormale, însă aceştia sunt în număr foarte mic. Printre ei se află un cunoscu