În 4 din cei 5 ani de când Serviciul Unic de Urgenţă 112 a fost deschis în premieră la Braşov, peste 80% din apelurile înregistrate sunt ori glume proaste, ori nu fac obiectul unei situaţii de urgenţă. Astfel, statistica plasează Brasovul pe un loc fruntaş în clasamentul din martie al judeţelor cu cele mai multe apeluri false
Numărul unic de urgenţă 112 a împlinit ieri cinci ani de existenţă, în Braşov înfiinţându-se primul call-center de acest fel din ţară. La nivel naţional, doar 24% din totalul de apeluri sunt urgenţe, restul fiind non-urgenţe sau injurioase. Printr-un Ordin al Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, pe 7 aprilie 2005 a fost înfiinţat sistemul 112, care de atunci funcţionează la nivelul întregii ţări şi poate fi apelat prin formarea numărului unic european de urgenţă 112 în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile.
De atunci, românii - mai ales tinerii - nu s-au sfiit să abuzeze de acest serviciu. Pe locurile fruntaşe în glume proaste venite la 112 se află şi Brasovul. „15% din apelurile recepţionate au fost apeluri de urgenţă. Restul erau false sau non-urgenţe. Odată cu recepţionarea apelului, sistemul permite identificarea automată a numărului de telefon al apelantului şi a locului evenimentului. Drept urmare, cei care fac o glumă proastă pot fi localizaţi, identificaţi şi amendaţi”, a declarat col. Ing. Dorin Moldovan, şef Oficiu Judeţean de Telecomunicaţii Speciale Braşov. Amenda primită pentru o astfel de faptă este cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei.
Pentru dezvoltarea sistemului, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, derulează trei proiecte de dezvoltare pentru atragerea de fonduri europene pentru optimizarea sistemului. Aceste proiecte ar putea fi finalizate la sfârşitul acestui an şi operaţionale începând cu luna ianuarie 2011. În 4 din cei 5 ani de când Serviciul Unic de Urgenţă 112 a fost d