Uzina craioveană a asamblat până acum la Craiova 358 de maşini de tip Transit Connect, în condiţiile în care peste 95% dintre acestea au mers la export.
Cadenţa de producţie la uzina de automobile din Craiova este în prezent de doar patru automobile pe zi, de aproximativ 300 de ori mai mică decât la Dacia. Practic, de la anunţarea oficială a demarării producţiei, în luna septembrie a anului trecut, până acum, fabrica de la Craiova a asamblat în total 358 de autovehicule. Procesul de producţie nu a fost însă unul constant, după cum arată statisticile oficiale. Astfel, 300 dintre acestea au ieşit de pe linie în luna noiembrie, iar 58, în ianuarie. Dacă primele maşini asamblate au mers la dealerii români, celelalte autovehicule au fost exportate în Germania, Marea Britanie şi Bulgaria.
Secţii gata la sfârşitul lunii
O explicaţie ar putea fi dată şi de faptul că în uzină nu sunt gata, deocamdată, lucrările de modernizare în secţii, în special în cea de vopsitorie. Dionisio Campos, preşedintele Ford România, a declarat anul trecut că, cel mai probabil, modernizările se vor încheia la sfârşitul primului trimestru al lui 2010, adică în această lună. De altfel, pentru sfârşitul lui martie este programată şi o întâlnire cu toţi furnizorii Ford, la care este aşteptat şi premierul Emil Boc.
Producţia Ford la Craiova va urca la 250.000 de maşini în 2011 şi la 300.000 de unităţi în 2012.