După ce a încheiat contractul cu constructorul spaniol pentru Parcarea subterană de la Universitate, administraţia Oprescu intenţionează să construiască în parteneriat public-privat alte cinci parcări subterane în centrul Capitalei.
Parcările vor fi realizate în parteneriat public-privat: primăria va pune la bătaie terenul iar investitorul se va ocupa de asigurarea banilor pentru investiţii. Construcţiile se vor face în unele dintre cele mai aglomerate locuri din Capitală, de aceea şi valoarea investiţiilor rămâne foarte mare, în ciuda reducerilor de costuri operate în ultimele şedinţe de consiliu general. Valoarea investiţiei este de peste 200 de milioane de euro iar costurile aferente unui loc de parcare vor fi cuprinse între 35.134 de euro şi 74.550 de euro. Calculele arată că un metru pătrat de parcare subterană va costa între 1.872 de euro şi 3.323 de euro.
l Deşi valoarea investiţiei în cele cinci parcări subterane a fost redusă cu 60 la sută faţă de cea calculată în 2006, la parcarea subterană de la Piaţa Charles de Gaulle un loc de parcare s-a scumpit de la 70.734 de euro la 74.550 de euro.
Reprezentanţii municipalităţii susţin că, indiferent de costuri, un loc de parcare va fi închiriat cu echivalentul a 0,38 de eurocenţi. Dacă municipalitatea va găsi investitori, atunci, în aproximativ trei ani, Bucureştiul va avea peste 7.000 de locuri în parcările subterane care se vor construi la Piaţa Dorobanţi, la Piaţa Alba Iulia, pe Edgar Quinet (la Universitate), pe Walter Mărăcineanu (lângă Grădina Cişmigiu) şi la Piaţa Charles de Gaulle. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că, prin construcţia celor cinci parcări subterane, se vor atrage imediat 150 de milioane de euro, bani care se vor duce în domeniul social.
7.000 de locuri de parcare subterane la preţuri de apartamente
l În 2006, în studiul de fezabilitate, pa