Primele noua luni ale anului au adus o crestere de circa 30% a vanzarilor Sony in Romania, pentru intregul an fiind asteaptata o majorare similara a afacerilor, a declarat pentru Wall-Street, Taiju Ishikawa (foto), managerul filialei locale a producatorului japonez de electronice.
Cresterea de pana la finalul lui septembrie a fost determinata de avansul puternic pe segmentul de televizoare si notebook-uri, dar vanzari mai mari au fost inregistrate pe toate categoriile, cu exceptia sistemelor audio pentru acasa, tot mai multi utilizatori fiind interesati de dispozitivele audio portabile.
“Majorarea din primele noua luni se va mentine si in ultimul trimestru si practic ivanzarile vor fi mai mari cu circa 30% fata de 2009. Anul acesta trimestrul al patrulea va fi mai bun decat anul trecut pentru ca de la luna la luna se vede o crestere, chiar si dupa majorarea TVA. Acesta a dus la o scadere pe termen scurt, insa acum nu sunt motive ca oamenii sa nu mai doreasca sa faca cumparatori. Cred ca acum toata lumea isi pune bani deoparte si se gandeste la ce este mai bine sa cumpere (n.red.: pentru sarbatori). Cred ca vom avea un Craciun bun si vom inregistra o crestere pe toate categoriile, dar am asteptari mari pe segmentul de televizoare, notebookuri, camero foto si video”, afirma seful Sony in Romania, adaugand ca trimestrul al patrulea inseamna cel putin o treime din vanzari.
Avansul businessului Sony din Romania a fost mai mare decat in alte tari din Europa de Est, dar aceasta crestere este determinata in mare parte de scaderea puternica pe care a resimtit-o anul trecut piata de bunuri de folosinta indelungata (electrocasnice mari, electrocasnice mici, telecom, electronice, foto, IT). Conform datelor GFK, aceasta a fost de 42,6% la 1,42 miliarde de euro, cea mai mare diminuare la nivel european.
“Romania a suferit cel mai mult comparati