La noapte se dispută finala campionatului nord-american de fotbal l O secundă de publicitate la superbowl costă 133.333 $! La noapte se dispută finala campionatului nord-american de fotbal l O secundă de publicitate la superbowl costă 133.333 $!
Americanii cred că SuperBowl, cea de-a 47-a finală a campionatului nord-american de fotbal, care se va disputa în această noapte între San Francisco 49ers şi Baltimore Ravens, pe Mercedes- Benz Superdome din New Orleans (Louisiana, SUA), va bate recordurile de audienţă şi de preţ pentru spoturile publicitare.
Dacă anul trecut meciul a fost urmărit de 120.000.000 de telespectatori, acum se preconizează că această cifră va fi depăşită cu 10.000.000! De asemenea, un nou record e preţul pentru un clip publicitar de 30 de secunde - 4.000.000 $, adică 133.333 $ pe secundă! În ciuda crizei, companiile puternice s-au înghesuit să îşi facă reclamă în timpul celui mai urmărit eveniment de televiziune din lume, pentru că mulţi telespectatori urmăresc SuperBowl doar pentru a vedea clipurile originale, create special pentru această ocazie! Tradiţia publicităţii în pauza finalelor de fotbal american a început cu “1984”, un clip regizat de Ridley Scott, cu 900.000 $, în 1984. Acesta făcea aluzie la romanul omonim al lui George Orwell şi prezenta noile PC-uri Apple MacIntosh.
Pe de altă parte, companii care au state vechi în achiziţionarea de spaţiu publicitar la SuperBowl, ca General Motors, au anunţat că renunţă la această tradiţie, pentru că preţul a crescut prea mult în ultimii ani. La această ediţie, imnul SUA va fi interpretat de Alicia Keys, iar în pauză va concerta Beyoncé, acompaniată de fostele colege de la Destiny’s Child şi de soţul ei, rapperul Jay-Z. Echipa de fotbal american Bucharest Warriors organizează o vizionare a evenimentului într-un club din Centrul Vechi al Capitalei. Finala poate fi urmărită în România