Reteaua de hipermarketuri Auchan vrea sa dubleze numarul de magazine in urmatorii trei ani, pana la 14 unitati, prin investitii estimate la 140 mil. euro, in ciuda declinului consumului din 2009.
Preluarea integrala a retelei locale de catre grupul francez Auchan, tranzactie realizata la finele lui 2008, mentine astfel ritmul de expansiune pe o piata care in acest an s-a lovit de scaderi in consum de pana la 20%. In ultimii trei ani, cand retailul local a crescut cu un ritm anual de peste 15%, Auchan a deschis in total sapte unitati, compania fiind controlata in acea perioada de un grup de investitori straini, majoritatea fosti manageri ai retelei Cora. "Obiectivul nostru este ca in trei ani sa dublam numarul de magazine din Romania. Nu avem in prezent semnate alte contracte pentru proiecte noi, in afara celui pentru mallul Polus Center Constanta", a declarat Patrick Espasa, directorul general.
Extinderea retelei in 7 spatii noi ar putea duce afacerile Auchan Romania la peste 700 mil. euro in 2012, fata de valoarea de 278 mil. euro raportata pe 2008 cu 6 hipermarketuri.
Reteaua Auchan, care a fost dezvoltata in Romania in primii trei ani de fosti manageri de la Cora, si-ar putea devansa principalul competitor pana la finele lui 2012, cand isi va dubla numarul de locatii.
Auchan a anuntat ieri, la inaugurarea celui de-al saptelea hipermarket al sau din Romania, ca va deschide alte 7 unitati in urmatorii trei ani, in conditiile in care Cora ramane retailerul cel mai putin expansiv de pe piata de profil. Cora opereaza in acest moment trei magazine, iar anul viitor va deschide o unitate in mallul Sun Plaza din Capitala, acesta fiind singurul proiect de expansiune anuntat de companie.
Insa chiar si prin dublarea numarului de magazine, Auchan ar putea ramane in urma Carrefour, Real si Kaufland in urmatorii trei ani, pentru ca nu va putea recup