Imaginează-ţi cum ar arăta personajul Ursu din romanul „Cireşarii" cu un job greu şi o maşină de teren cu care să străbată munţii! Dacă nu poţi, atunci trebuie neapărat să-l cunoşti pe omul de afaceri Doru Panaitescu.
Să bei o cafea într-o încăpere cu vedere spre pădurea Pipera, într-o după-amiază călduroasă de mai, în adierea aerului condiţionat, reprezintă o experienţă vecină cu banalitatea. Totuși, când „colegul" tău de capuccino este o combinaţie între aventurierul Ursu din „Cireşarii", inginerul Cyrus Smith din „Insula Misterioasă" şi studiosul Jacques Paganel din „Copiii căpitanului Grant" (dar fără costumul din catifea maro), chiar şi cea mai tihnită cafenea devine un pretext pentru un posibil film de aventuri.
În acest caz, „regizorul" se numeşte Doru Panaitescu şi este „omul-puzzle": ai impresia că nicio bucăţică a personalităţii sale nu se potriveşte cu cealaltă şi, totuşi, îmbinarea contrastelor te captivează. Panaitescu face rafting când vine o viitură pe râul Jiu, dar îi este frică să zboare cu avionul. Îmi flutură fotografii cu o viperă care regurgitează o șopârlă (și se bucură ca un copil la vederea iazului colcăind de șerpi unde l-am dus pentru ședința foto), dar aproape l-ar încerca un atac de panică la intrarea într-un mall aglomerat. Își ordonează metodic în minte poveștile pe care le va spune cândva nepoților, dar recunoaște după câteva secunde de gândire că familia sa este formată, de fapt, din prieteni, mulţi prieteni! Mai mult, nu-i place să stea acasă şi trei nopți dormite în patul său (și nu sub cerul liber, prin ceea ce numește duios „coclauri") sunt o perspectivă de-a dreptul sumbră.
Ce imagine obţinem din toate aceste bucăți de puzzle? La 34 de ani, brăileanul Doru Panaitescu are o companie de consultanță și traininguri pe marketing online (Marketeer, înfiinţată în 2004), o rețea de site-uri de nișă (inclusiv ghidul local