Pe fondul scăderii vânzărilor de maşini, dealerii şi importatorii vin cu noi soluţii pentru a atrage clienţii deja existenţi în service-uri, cea mai profitabilă parte a businessului auto.
Cu vânzările de maşini în scădere cu 25% faţă de anul trecut, atunci când piaţa s-a prăbuşit cu aproape 60%, dealerii de automobile premium încearcă să atragă clienţii deja existenţi în service-urile oficiale, scrie revista Business Magazin.
"În 2010 Mercedes-Benz a ianugurat patru noi centre autorizate de service şi alte cinci cereri sunt în curs de derulare pentru vehicule comerciale", a spus Philipp Hagenburger, şeful diviziei de servicii postvânzare din cadrul Mercedes-Benz România. O scădere a veniturilor în service-uri a existat, potrivit directorului Mercedes-Benz, dar a fost de aproximativ 5%, mult mai mică spre deosebire de înmatriculările de maşini care anul acesta s-au redus cu peste 26%, potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Pentru fidelizarea clienţilor, cei de la Mercedes-Benz au lansat pachete economice pentru maşinile ieşite din garanţie, dar şi programe de extindere a garanţiei în cazul maşinilor noi vândute.
Şi Toyota România, importatorul mărcii nipone pe piaţa locală, a majorat la începutul acestui an perioada de garanţie de la trei la cinci ani sau 160.000 km. În plus, inclusiv clienţii care au achiziţionat un model Toyota înainte ca acest program să intre în vigoare pot plăti o diferenţă pentru extinderea garanţiei. În cazul unui model Toyota Yaris cu motor pe benzină de 1,3 litri diferenţa este de aproximativ 300 de euro.
Extinderea garanţiei a fost realizată inclusiv de dealerii Dacia. Dacă în momentul lansării modelului Logan era oferită o garanţie minimă de 18 luni, cu posibilitatea de extindere contra cost la trei ani, acum este oferită gratuit pentru un interval de patru ani sau