Mazda 3 este modelul din clasa compactă cu cel mai pronunţat caracter sportiv. Maşina va fi lansată în România în această lună
Mazda 3. Noua generaţie, bineînţeles cu două variante de caroserie, hatchback şi sedan. Noi forme desenate frumos pentru toate gusturile. Cei care preferă hatchback sînt clienţii din Europa de Vest pentru că, mai la Răsărit, se caută în continuare sedan-urile cu portbagajele pentru tot neamul. Important este că japonezii au creionat cu talent ambele versiuni, ceea ce nu e rău deloc pentru cei de la Mazda. Design în trendul actual cu accente sportive.
Noul model japonez vine cu motorizări pentru toţi clienţii. Performante, dar şi cu un consum redus de carburant. Se începe cu 1.6 şi se termină cu puternicul 2.2 litri, turbodiesel, care şi-a făcut botezul pe Mazda 6. Cu două versiuni de putere de 150 şi 185 CP. Motor sportiv cu reprize foarte rapide. Între ele, varianta pe benzină 2.0 litri, 150 CP. Generează un cuplu de 187 Nm şi se mişcă bine pe şosea. Se aşază sigur pe şosea datorită suspensiilor.
Interior de calitate
Pentru că e mai lungă şi mai lată decît precedentul model, noua Mazda 3 are un spaţiu interior generos. De acolo, propulsoarele japoneze nu se aud, semn că asiaticii au lucrat bine pentru reducerea zgomotului. În rest, materiale bine alese, o consolă centrală cu comenzi dispuse ergonomic şi un display plasat deasupra bordului. Bun locul pentru că şoferul se poate uita liniştit la el fără nici un pericol. În funcţie de echipare, acesta poate deveni interfaţa sistemului de navigaţie.
Dotări inteligente
Încheiem cu dotările. Aici, Mazda a stat întotdeauna bine. În echiparea de bază, aer condiţionat, computer de bord şi port auxiliar pentru dispozitive portabile. Opţional, faruri bixenon adaptive (direcţia fasciculului luminos îşi schimbă poziţia fie în dreapta, fie î