Samsung, care a reusit sa inlature dominatia Apple pe piata telefoanelor inteligente cu ajutorul parteneriatului cu Google, incepe acum sa starneasca ingrijorarea gigantului din Mountain View, se arata intr-un articol publicat de The Wall Street Journal si preluat de Slate.fr.
"Liderii Google sunt ingrijorati ca Samsung a devenit atat de mare (vinde 40% din gadgeturile care utilizeaza softul Android al Google) incat ar putea sa-si arate muschii, sa renegocieze acordul si sa afecteze profitabila activitate de publicitate pe telefoanele mobile a Google", scrie WSJ, care citeaza surse familiare acestui dosar.
"Ca si doctorul Frankenstein in laboratorul sau, Google a creat un monstru. Si acum, acest monstru a devenit de necontrolat, terorizand industria smartphone si punand in pericol activitatea creatorului sau", scrie si Dan Rowinski, pe site-ul specializat ReadWrite, vorbind despre Samsung.
Producatorul sud-coreean a vandut 215 milioane de aparate tip smartphone in 2012, cu aproape 200 de milioane mai mult decat al doilea mare producator de aparate care utilizeaza Android si reprezentand 39,6% din piata globala. Spre comparatie, Apple a candut 136,8 milioane de iPhones, respectiv 25,1% din piata.
Potrivit WSJ, pozitia dominanta a Samsung i-ar putea permite sa-si instaleze propriile aplicatii pe aparate, marginalizand astfel aplicatiile Google, sau chiar ocolind Android (asa cum a facut-o Amazon cu Kindle Fire).
Pentru Google, una dintre solutii trece pe la Motorola. De cand a fost preluat de Google, in 2011, acest producator de telefoane nu a reusit sa scoata un produs care sa poata rivaliza cu Samsung. O situatie care s-ar putea schimba in 2013, crede Dan Rowinski, cu iesirea pe piata a primelor aparate Motorola concepute integral sub inlfuenta Google pentru a concura cu iPhone si Galaxy.
Telefoanele M