O femeie (vanzatoare la parfumerie, maseuza erotica, prostituata de lux sau, dimpotriva, mizera) se preschimba in porc (in scroafa, mai exact – oricat am ravnit sa evit acest cuvant, nu a fost posibil!), drept care, la asemenea experienta extravaganta isi transcrie metamorfoza pe indelete (succint si concentrat, acesta este subiectul microromanului Schimbarea la trup, Truismes – in original, al autoarei Marie Darrieussecq, cartea fiind tradusa de Claudiu Constantinescu la Editura Pandora-M). Cu metamorfozele nobile si ignobile, cititorii sunt deja obisnuiti din tot soiul de texte citite la diferite varste: dar cazul emblematic, pentru secolul XX, ramane cel al kafkianului om-gandac Gregor Samsa. Exista chiar un basm romanesc arhicunoscut unde faptura umana e preschimbata (prin vrajitorie) in porc, atata doar ca acolo porcul este chiar masculin, nu e scroafa! (si va redeveni om, in happyend). Desi preschimbarea isi are, in mod previzibil, stazele ei decazute si dizgratioase in microromanul frantuzoaicei, preschimbata nu isi regreta deloc metamorfoza.
Mai intai intervin tulburari intime, apoi survine ingrasarea consistenta, trupul apetisant luand-o razna. Eroina incepe sa aiba vise absurde, pofte si greturi, sindromul este de femeie insarcinata, dar dezagreabila in chip progresiv. Dexteritatile ei sexuale, sunt, insa, tot mai apreciate "porceste" de clientii parfumeriei. Nota bene, ciudateniile nu s-au sfarsit deloc: printre altele, incepe sa ingurgiteze flori. Posteriorul devine principala ei dimensiune corporala (de trai si de eros), pofta sexuala o locuieste continuu, e o suprafemeie (scroafa) care isi domina libidinal barbatii. Metamorfoza eroinei se dovedeste departe de a fi luat sfarsit: eruptii nesfarsite pe piele, aparitia unui al treilea san (in curand, femeia-porc va fi dotata cu sase mameloane), pilozitati rebele si alte curiozitati epidermic