Mii de oameni nerăbdători au mers vineri dimineaţa în Australia şi Japonia la magazinele Apple, pentru a fi primii posesori ai mult aşteptatei tablette iPad, odată cu lansarea vânzării în afara Statelor Unite, informează AFP, citată de Agerpres.
La Sydney s-a format o coadă de peste 200 m în faţa unui magazin al grupului american Apple, sub ochii vigilenţi ai personalului de pază, iar la Tokyo, scenele erau asemănătoare. Tot astăzi, iPad va fi lansat şi în Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Spania, Elveţia şi Canada şi în alte nouă ţări în iulie, printre care Benelux, Hong Kong, Singapore şi Mexic.
Mai mare decât un telefon sau un aparat portabil, mai versatil decât o carte electronică, mai portabil decât laptop-urile, iPad şi-a găsit locul, în două luni, pe piaţa generală de aparate electronice şi a dat ziarelor speranţa că au găsit un nou mod de difuzare.
iPad, care se vinde în Statele Unite din 3 aprilie în versiunea Wi-Fi şi din 30 aprilie, în versiunea conectabilă prin reţelele telefonice, a depăşit toate aşteptările: într-o lună s-au vândut un milion de exemplare, ceea ce reprezintă o lansare de două ori mai rapidă decât a iPhone de acum trei ani.
La Sydney, după ce oamenii au aşteptat peste 24 de ore, Rahul Koduri a fost primul care şi-a procurat tableta atât de râvnită. "E fantastic, a meritat aşteptarea", a declarat tânărul de 22 de ani.
În Japonia, peste o mie de persoane s-au adunat în faţa magazinelor Apple şi a partenerului local exclusiv, operatorul de telefonie mobilă Softbank. Primul exemplar a fost vândut lui Kazuki Miura, un pătimaş al tehnlogiei.
"De acum, vom ţine iPhone în mâna dreaptă şi iPad în mâna stângă, asemeni samurailor care îşi poartă cele două săbii", a spus preşedintele Softbank, Masayoshi Son.
În Australia, un iPad costă de la 629 dolari australieni (435 euro) - modelul Wi-Fi de bază - pâ