Mai rău stau dascălii cu note peste 9 la examenul de titularizare: doar 12 din 66 au obţinut catedrele pe care şi le doreau. Explicaţia ar fi că profesorii au aplicat pentru posturile unde concurenţa a fost acerbă
Metodologia doar parţial modificată de titularizare în învăţământ reuşeşte să creeze situaţii paradoxale. Nu mai contează nota obţinută la examen şi poziţia în ierarhia judeţeană, ci doar strict concurenţa pe catedra de la centrul unde s-a înscris candidatul. Aşa s-a ajuns în situaţia ca nici 20 dintre profesorii de nota 9 şi 10 din judeţul Braşov să nu obţină o catedră.
Reprezentanţii Inspectoratului spun însă că fiecare concurent şi-a asumat acest risc, atunci când a optat pentru posturi râvnite de mulţi colegi. Dascălii mai au însă şanse să se titularizeze în cursul anului şcolar. În aceste zile, la Inspectorat, şcolile trimit listele actualizate cu posturi rămase vacante în urma plecării, din diverse motive, ale unor profesori. „Nu trebuie să uităm că au posibilitatea de a se titulariza conform legii, care permite suplinitorilor cu peste 7 să se titularizeze în baza acordului unităţilor în care ei funcţionează”, a declarat Silviana Cioceanu, inspector resurse umane în cadrul Inspectoratul Şcolar Judeţean Braşov.
Încă două repartizări până la toamnă
Pe 16 august are loc o nouă etapa de repartizare a posturilor rămase neocupate, 90 la număr, la care vor participa profesorii care au luat note peste 5. Toate posturile rămase neocupate şi după această etapă, la care se adaugă fracţiile de normă şi catedrele incomplete, vor fi repartizate în mai multe şedinţe publice care vor avea loc pe 30 şi 31 august.
Mai rău stau dascălii cu note peste 9 la examenul de titularizare: doar 12 din 66 au obţinut catedrele pe care şi le doreau. Explicaţia ar fi că profesorii au aplicat pentru posturile unde concurenţa a fost acerbă