Sony nu le pune în faţă DSLR-urilor oglinda, ci renunţă cu totul la ea pentru ceea ce ar trebui să fie viitorul fotografiei. Anul acesta a făcut cel mai mare pas în industria foto, iar asta pe fondul ritmului încetinit al Nikon şi Canon. Ieri, au fost lansate în România cele două camere foto care vor marca anul 2013, iar astăzi noi avem review-ul pentru una dintre ele, Sony A7.
Există două mari linii în industria foto: cei care produc aparate pe format full frame şi toţi ceilalţi. Pe full frame sunt numele grele ca Nikon şi Canon, dincolo sunt Olympus, Fujifilm, Panasonic şi alţii care au apelat ba la tehnologia SLR, ba la cea mirrorless. Samsung mizează pe mirrorless, dar încearcă să transforme camera, să fie un gadget care face poze foarte bune şi le încarcă şi online.
Apoi, este Sony. Sony s-a „jucat“ în ultimii ani cu tehnologia mirrorless în seria NEX, iar în urmă cu câtva timp a lansat RX1 (review pentru RX1r aici), prima cameră compactă mirrorless full frame, dar cu obiectiv fix de 35mm. Recuperează acum, până la finalul lui 2013, cu A7 şi A7r, două camere mirrorless full frame cu obiective interschimbabile. Hardware
Eu am avut spre testare un Sony A7. Diferenţa între A7 şi A7r e că cea din urmă are mai mulţi megapixeli, 36 faţă de 24, nu are filtru low pass ceea ce înseamnă că nivelul detaliilor redate este şi mai ridicat, dar nu are nici autofocalizare prin detecţie de fază, ci doar prin cea de contrast. A7 are un sistem hibrid de autofocalizare pentru o viteză mai mare.
Sony A7 funcţionează cu obiective de montură E, dar oferă suport şi pentru altele printr-un adaptor. Spre exemplu, dacă ai obiectiv din seria SLT tot de la Sony îl poţi aduce pe noul aparat foto. Totuşi, acum oferta este destul de mică la obiective, doar unul de 35mm f/2.8 pe care l-am avut, unul de kit 28-70mm f/3.5-5.6 şi mai sunt promise câteva în următoarele luni.