Istoria zbuciumată şi traiectoria sinuoasă a Mondialilor reflectă aproape la scara 1/1 povestea muzicii noastre pop-rock.
Istoria zbuciumată şi traiectoria sinuoasă a Mondialilor reflectă aproape la scara 1/1 povestea muzicii noastre pop-rock.
Florin Silviu Ursulescu ne-a dat amănunte ale acelor vremuri care vorbesc de la sine despre ceea ce a însemnat Mondial pentru muzica românească. “Mondial avea nevoie de acea componenţă lărgită, deoarece ca toate formaţiile din acea perioadă, cântau «la dans» şi deseori acompaniau solişti de muzică uşoară. Formaţiile erau înfiinţate de studenţi care «activau» pe lângă cluburile respectivelor facultăţi şi, cum Mondialii erau mai toţi la Politehnică, cântau la Clubul 303 (trei-gaură-trei), fostele grajduri regale transformate în cămine politehniste (acolo susţineam cu fratele meu, Octavian, audiţii rock pe benzi de magnetofon cu sala arhiplină şi tot acolo am organizat noi primul festival folk).”
ÎNCEPUT. “Fondatorul, Filip Merca («Grecu»), încerca să ţină colectivul unit, dar transferurile între formaţiile vremii erau atât de numeroase, încât prin Mondial au trecut droaie de muzicieni, care plecau, se întorceau, reveneau, iar mulţi alegeau libertatea peste hotare – chiar Filip a plecat în SUA în 1979, anul considerat al dispariţiei grupului (el a revenit în ţară ulterior, dar preferă să rămână în umbră). Astfel încât putem desena o încrengătură stufoasă care leagă Mondial, prin traseele muzicienilor, de Sideral, Phoenix, Romanticii, Sfinx, Semnal M. (din cauza acestor infinite migraţii o istorie completă a zonei pop-rock autohtone este aproape imposibil de scris).”
UIMITORI. “Şansa formaţiei a fost cooptarea a doi «conservatorişti» – Romeo Vanica şi Mircea Drăgan (ambii la claviaturi), care le-au adus inginerilor plusul de rigoare profesională, muzicală, nemaivorbind de i