Pentru a afla cât de mulțumiți sunt pacienții care ajung să fie internați în Spitalul Județean de Urgență (SJU) Suceava, conducerea unității a realizat un chestionar pe care pacienții trebuie să îl completeze la externare.
Prin această strategie, conducerea spitalului își propune să afle gradul se satisfacerea al pacienților săi. Chestionarele sunt anonime, astfel că pacienților nu trebuie să le fie frică de răspunsurile pe care le vor bifa. „Noi asigurăm confidenţialitatea şi în studiu vom prezenta doar rezultatele statistice, fără a preciza numele“, susține doctorul Tiberius Brădățan, purtătorul de cuvânt al SJU Suceava.
Pe lângă întrebările legate de drepturile și obligațiile pacienților, acesta mai conține întrebări referitoare la condițiile de cazare și tratament. „Sunt întrebări simple, în care se răspunde cu Da sau Nu. Conducerea acordă cea mai mare atenţie punctului 10. Cei care au fost internaţi în alte spitale pot face o comparaţie“, a mai declarat purtătorul de cuvânt al SJU Suceava. Astfel, pacienţii sunt rugaţi să acorde calificativele „nesatisfăcător“, „bine“ sau „foarte bine“ în privința serviciilor de cazare, curăţenie, alimentaţie, calitatea îngrijirilor acordate, calitatea lenjeriei.
La celelalte puncte, sunt întrebaţi dacă ştiu care sunt drepturile pacienţilor fiind rugaţi să enumere câteva, dacă cunosc diagnosticul pentru care sunt internaţi, fiind rugați să denumească medicamentele administrate în spital şi dacă au fost informaţi despre efectele secundare ale medicamentelor date. Pe lângă acestea mai sunt întrebați dacă au fost trataţi cu amabilitate de către personalul medical, dacă în timpul deplasărilor pentru investigaţii în spital au fost însoţiţi de personalul medical şi dacă ar recomanda acest spital şi altor pacienţi. La final, pacienții trebuie să precizeze secţia unde au fost internaţi, vârsta, sexul şi studiile.