Deşi se observă o uşoară scădere a acestui fenomen, falsurile continuă să "bântuie" chiar şi magazinele cu pretenţii Comercializarea în România a produselor contrafăcute continuă Deşi se observă o uşoară scădere a acestui fenomen, falsurile continuă să "bântuie" chiar şi magazinele cu pretenţii Comercializarea în România a produselor contrafăcute continuă să aducă prejudicii semnificative economiei autohtone. Chiar dacă în 2006 s-a observat un uşor recul al acestui fenomen şi un avans al dosarelor penale înregistrate şi soluţionate, statul şi firmele au pierdut 800 milioane de euro. Statisticile spun că unul din trei produse comercializate pe piaţa autohtonă este contrafăcut. Nu este, aşadar, de mirare că produse falsificate pot fi găsite în acest moment chiar şi în magazine cu pretenţii, gen Unirea, din Bucureşti. "Este jenant că, în buricul Capitalei, la kilometrul 0, mai pot fi găsite în 2007 produse contrafăcute. Pot spune că Magazinul Unirea este jena mea personală", a declarat, pentru Adevărul, Gabriel Turcu, preşedinte REACT România şi vicepreşedinte al Grupului de lucru pe domeniul proprietăţii intelectuale, entitate creată recent la iniţiativa guvernului. Acesta a făcut în acest context referire la magazine din aripa Călăraşi a renumitului centru comercial, în care se comercializează falsuri. "Trist este că, în timp ce anumite magazine încearcă să promoveze anumite branduri, la cinci metri mai încolo se vând produse ale aceluiaşi brand, dar de o calitate mai mult decât îndoielnică", a precizat Turcu, spunând totodată că, în aceste cazuri, Poliţia şi Parchetul ar trebui să se autosesizeze. Rusia şi America de Sud, noi competitori pe piaţa falsurilor Potrivit datelor obţinute de Adevărul, ponderea contrafacerilor pe piaţa românească a scăzut anul trecut la aproximativ 30%, de la circa 32%, în 2005. "Se poate observa o reaşezare a pieţei, un uşor recul al