Modelul Logan este adulat de romani, insa aventura sa vest-europeana incepe cu stangul
Jurnalistii de la "AutoBild" au testat vehiculul Dacia care va intra pe piata din Europa Occidentala in vara acestui an. Rezultatul? Logan a fost depasit la toate capitolele de un Golf second-hand. Cu legatura sau nu, Renault si-a revizuit intentiile pentru piata vestica.
In Germania, orice noua aparitie pe piata auto este disecata la sange de presa auto, clientii afland inainte chiar de lansarea oficiala la ce se pot astepta de la vehiculul cu pricina. In urma cu cateva zile, tinta unui astfel de test a fost modelul Logan fabricat la Pitesti pe care factorii de decizie de la Renault au hotarat ca il pot oferi si clientilor din vestul Europei.
Pe ce dai 8.800 de euro
Cei de la "AutoBild" sustin ca au gandit testul prin prisma cumparatorului care detine 8.800 de euro si are de ales intre o Dacia Logan noua si un Volkswagen Golf IV second-hand cu cinci ani vechime si 60.000 km la bord. Din nefericire pentru producatorul roman, masina fabricata la Pitesti a fost depasita la aproape toate capitolele de batranul Golf.
Lasand la o parte gama de motoare, dotarile si performantele dinamice, testul care are cea mai mare importanta si care conteaza enorm in decizia cumparatorului occidental este cel al sigurantei. Ei bine, conform germanilor, Logan asigura o protectie slaba atat pentru ocupanti, cat si pentru pietoni.
Mai exact, rezultatele crash-testului realizat in laboratoarele Institutului Dekra au aratat ca automobilul romanesc nu este atat de bine gandit precum sustineau in momentul lansarii cei de la Renault. In zona picioarelor, soferul unui Logan poate fi ranit de pedala de ambreiaj, iar capetele ocupantilor din fata ai masinii sunt si ele expuse.
O alta problema detectata de specialistii Dekra este ce