Potrivit unei noi reglementări legislative din domeniul concurenţei, urmează ca Guvernul să poată stopa sau interzice preluarea unor companii sau a unor active din România în cazul în care Consiliul Suprem de Apărare a Ţării apreciază că operaţiunea prezintă riscuri pentru siguranţa naţională. Mai concret, în situaţiile în care o operaţiune de preluare a controlului unor întreprinderi sau unor active prezintă riscuri pentru siguranţa naţională, Guvernul, la propunerea CSAT, va emite o hotărâre prin care această operaţiune să fie interzisă, cu respectarea competenţelor Comisiei Europene în domeniu.
Să vezi şi să nu crezi! Unde o asemenea reglementare? În România! În România, unde ne-am vândut deja străinilor şi resursele, şi sufletul?! Căci de cine ne-am feri decât de străini, pentru că oricum noi pe noi nu ne putem cumpăra! Nici nu vizăm şi nici bani nu avem!
Să vezi şi să nu crezi! Straneitatea acestei apariţii într-un asemenea peisaj este subliniată de cei ce se află probabil la originea respectivei apariţii. O sumedenie de avocaţi au fost poate tocmiţi sau poate rugaţi să spună că o astfel de nouă prevedere este uzuală şi necesară. Uzuală, pentru că există şi în legislaţia din SUA, Marea Britanie sau Franţa, nu mai vorbim de legislaţiile din ţări emergente precum China.
Necesară, pentru că, într-adevăr, trebuie să existe un mecanism de apărare în caz că tranzacţii economice sau financiare afectează interesele naţionale strategice. Ca atare, noua prevedere, uzuală şi necesară, este prezentată mai mult ca un fel de scuză faţă de cei care eventual ar fi vizat România şi ar fi acum descurajaţi cumva de abandonarea cadrului legislativ de până acum complet lax, fără reguli şi mecanisme de autoapărare.
Pentru cei sideraţi până acum tocmai de absenţa unor asemenea prevederi nici un cuvânt! Măcar aşa ceva în ideea corectării unei situaţii regretabi