Sony Romania isi propune ca in circa doi ani sa devina lider pe segmentul camerelor compacte, depasind Nikon, conform lui Tomohiro Nakashima, country manager Romania si Bulgaria al companiei nipone. Vezi ce camere foto a lansat compania marti si ce cote de piata detine in prezent.
„Scopul nostru este de a depasi Nikon pe segmentul camerelor compacte. In prezent avem undeva intre 20 si 25% din piata pe acest segment, fluctuand de la luna la luna”, conform lui Nakashima. El subliniaza ca mizeaza pe tehnologia mirorless si pe „un senzor superior” pentru a depasi liderul actual de pe piata.
El a mai subliniat ca intreaga piata foto din Romania a crescut constant anul acesta, cu 15-20% de la luna la luna. „La inceput de an am avut o perioada dificila, avand de infruntat tsunami-ul devastator, insa ne-am revenit si am reusit sa crestem in linie cu piata, sau chiar mai bine”, estimeaza country managerul companiei nipone.
Segmentul DSLR a atins la jumatatea anului circa 10-12% din totalul pietei foto din Romania, ponderea crescand de la an la an.
„Sony se bazeaza pe tehnologia mirorless, unde detinem in prezent 60% dintr-o piata, intr-adevar, inca mica, dar care creste. Piata mirorless din Romania reprezinta circa 10% din total”, conform lui Nakashima.
Cele mai bine vandute camere Sony sunt W530 si, pe segmentul high zoom, modelul H70.
„In Romania, in continuare, se vand foarte bine camerele cu preturi mici, sub 300 de lei. Circa 50-60% din volume sunt acoperite de aceste camere”, spune el, apreciind ca segmentul high-zoom este totusi in crestere.
Cea mai mare provocare a Sony pe piata locala este sa se lupte cu puterea obisnuintei. „Este greu sa convingem oamenii sa renunte la brandurile cu care s-au obisnuit, dar stim ca oferim solutii superioare”, considera seful Sony pe Romania.
Compania a lansat marti patru noi camer