Noile puteri ale Comisiei au fost făcute publice în proiectul său de "Orientări orizontale", care urmează să intre în vigoare în luna ianuarie, anul viitor. Aceste modificări ar incrimina o gamă largă comportamente în prezent legale şi în unele cazuri, inofensive, scrie Wall Street Journal (WSJ) în ediţia de miercuri, citată de Agerpres.
Comisia a strâns deja şurubul în cazul companiilor care transmit informaţii comerciale sensibile concurenţilor, cum ar fi preţurile viitoare cu care intenţionează să vândă produsele. În iunie, CE a pronunţat o decizie privind cartelurile care implică producătorii de accesorii de baie. Cazul se baza intensiv pe schimbul de preţuri viitoare. Unul dintre producătorii, Ideal Standard, a fost amendat cu 326 milioane de euro.
CE susţine că, prin implicarea în astfel de schimburi, concurenţii crează "o transparenţă artificială a pieţei". Este considerat anti-concurenţial pentru competitori să se "anunţe" reciproc cu privire la preţurile viitoare, pentru că această practică este considerată o invitaţie de a complota în privinţa preţurilor. Chiar şi comunicarea unui preţ recent este considerată o invitaţie la o viitoare complicitate.
Proiectul "Orientărilor", scrie WSJ, va ridica miza în mai multe moduri. În primul rând, CE va încerca să determine dacă informaţiile schimbate sunt la fel de accesibile pentru toată lumea, inclusiv pentru clienţi. Dacă răspunsul este negativ, atunci Comisia poate considera că schimburile care urmează sunt ilegale. De altfel, testul "accesului egal" la informaţii pe care îl propune proiectul Orientărilor este în mod clar mai agresiv decât testul actual - şi anume ca informaţiile în cauză să fie în domeniul public, adică, la dispoziţia publicului.
Sub auspiciile testului actual, dacă un producător de cupru îşi postează preţurile viitoare pe site-ul propriu, sunt anunţate pe CNBC (Consumer