In 2008, agentiile de media si publicitate fie isi vor diversifica ofertele, fie isi vor indrepta atentia mai mult spre new media, in defavoarea media traditionale, sustin specialistii din industrie, carora le este greu sa ajunga la un numitor comun pe aceasta tema. Ofertele, sustin ei, vor fi influentate de apartenenta la piata europeana, de evolutia diverselor media si de maturizarea consumatorilor.
Victor Dobre - Director Executiv, IAA:
Agentiile vor continua sa fie din ce in ce mai creative si in formularea ofertelor. Sigur ca serviciile se diversifica in functie de nevoile clientilor.
Agentiile mari multinationale vor pierde din ce in ce mai mult teren in fata celor locale serioase care s-au antrenat in creativitate si flexibilitate pentru a satisface cerintele clientilor. Acestea din urma vor controla mult mai bine si costurile si vor fi competitive inclusiv in ofertele financiare.
Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group:
Nevoile clientilor devin din ce in ce mai sofisticate iar in 2008 va continua tendinta de specializare a agentiilor, pentru a acomoda cat mai bine aceste nevoi.
Vor continua sa se dezvolte si sa creasca in complexitate serviciile de activation, shopper marketing, trade marketing, CRM, etc.
Mediile digitale vor avea un rol din ce in ce mai mare in mixul de comunicare, oferind nu doar modalitati noi de exprimare ci stimuland inovatia si dezvoltarea de proiecte din ce in ce mai complexe.
Serviciile de consultanta in PR se vor dezvolata si ele intr-un ritm din ce in ce mai rapid.
Octav Popescu - Managing Director Initiative:
Suntem de 1 an in UE si nu exista influente semnificative legate de acest aspect care sa nu se fi manifestat deja in piata.
Nu exista o reala diversificare a serviciilor oferite de agentiile de media, ci doar un shift