În colecţia "Frontiera", coordonată de Alexandru Muşina, a Editurii Aula din Braşov, au apărut în ultima vreme mai multe romane şi culegeri de proză scurtă datorate unor autori tineri. Competenţa de antologator a lui Alexandru Muşina fiind dovedită de multă vreme, putem considera această suită de cărţi ilustrativă pentru direcţia (pentru una dintre direcţiile) prozei româneşti de azi.
Aproape toţi noii prozatori descriu, minuţios şi neutru, uneori cu o stranie fascinaţie, o societate degradată, aducând în prim-plan tineri care îşi trăiesc viaţa la întâmplare, bărbaţi ignoranţi şi grobieni, femei obtuze, hoţi de buzunare, prostituate, copii ai străzii, turişti străini în căutare de distracţii deocheate, asiatici, arabi sau ţigani implicaţi în afaceri suspecte, proxeneţi, traficanţi de droguri ş.a.m.d. Personajele nu au un destin, ci participă la o agitaţie generală aleatorie, la un fel de mişcare browniană, confundabilă cu viaţa trepidantă. Autorii relatează neselectiv o mulţime de întâmplări lipsite de semnificaţie (şi care sunt, cel mult, pitoreşti). Ei se complac în situaţia de cronicari conştiincioşi ai unor fapte anodine sau infamante, fără să le interpreteze, califice, dezaprobe.
Cu o răbdare infinită şi o fidelitate de... reportofoane (avându-l pe Mircea Nedelciu ca precursor), înregistrează dialogurile din viaţa de fiecare zi, auzite pe stradă, în autobuz, în tren, la restaurant, la frizerie sau în supermarket. Replicile schimbate de eroii timpului nostru sunt pline de termeni argotici şi de agramatisme, dar şi de agresivitate, de o veselie disperată, de reminiscenţe ale prostului-gust din mass-media.
Mai mult de jumătate din spaţiul fiecărei cărţi este ocupat de această revărsare de "limbă vorbită" (uneori simpatică, de cele mai multe ori plictisitoare sau agasantă) care aduce aminte de expresiva formulă găsită de Mircea