Produsul german suprem se numeşte noul Mercedes-Benz S65 AMG, bolid dezvăluit on-line ca un preview înaintea celui de-al 22-lea Salon auto din Oraşul Îngerilor (Los Angeles Auto Show) şi a lansării sale pe pieţele asiatice la a 43-a ediţie Tokyo Motor Show 2013.
Ceilalţi doi componenţi ai tridentului premium, Audi şi BMW, par a nu dori deocamdată să aducă pe piaţă ceva atât de „dopat”, asta deoarece un extrem RS8 plasat peste actualul S8 (520 CP dintr-un V8 4.0 TFSI) nu a fost niciodată adus în discuţie, iar de partea bavareză, un BMW 760 Li (orchestră V12 de 6.000 cmc cu 544 CP şi 750 Nm) este maximum la care fanii pot visa în absenţa din program a unui M7 veritabil bazat pe actualul Şeptar.
Noul Mercedes S 65AMG joacă însă într-o ligă superioară acestora, sub capotă stând ferecată o bestie twin-turbo V8 de 6.0 litri. Cei 630 CP (463 kW) între 4.800 rpm- 5.400 rpm şi cuplul maxim de 1.000 Nm disponibil integral între 2.300 rpm- 4.300 rpm asigură o acceleraţie 0-100 km/h în 4,3 secunde. Prin comparaţie, BMW 760i cu al său V12 are un demaraj ce coboară timpii 0-100 km/h, faţă de versiunile V8 Twin Power Turbo, la 4,6 sec. Doar TFSI-ul de 4.0 litri cu un cuplu motor consistent mai mic (650 Nm) reuşeşte în mod paradoxal să-i imprime Audi-ului S8 un demaraj 0-100 km/h marginal mai bun, adică 4,2 secunde.
Viteza maximă a S-ului 65 AMG este limitată la 250 km/h, însă la cerere şi doar după parcurgerea unui curs special, clienţii se pot bucura de eliminarea cenzurii şi intrarea în clubul select al bolizilor capabili de 300 km/h.
Împerecheat cu transmisia automată AMG SpeedShift Plus 7-G Tronic şi cu un sistem de întrerupere a alimentării Start/Stop, noul Benz din vârful piramidei trofice se mulţumeşte cu doar 11,9 litri de benzină pe un parcurs mixt, corespunzând unor emisii de 279 grame CO2 la km. Mercedes S 65 AMG 2014 are astfel cel mai eficient V12 d