Piata de retail IT, electronice si electrocasnice din Romania a stagnat in primul trimestru sau, spun unii jucatori din piata, a avansat cu o cadenta redusa de pana la 5%. Vezi ce produse s-au vandut cel mai bine si ce estimari au jucatorii din piata pentru intreg anul 2011.
In primul trimestru al anului trecut, piata de bunuri de folosinta indelungata s-a ridicat la o valoare de 271 milioane euro, in scadere cu aproape 25% fata de 2009.
“Vanzarile Domo au fost identice cu cele din primul trimestru din 2010, rezultat care in conditiile in care Pastele cade mult mai tarziu (24 Aprilie in loc de 4 Aprilie), sezonul aferent fiind intarziat, poate fi considerat acceptabil. Problema mai mare este ca ne-am confruntat cu o scadere serioasa de marje comerciale, din cauza ofensivei online-ului si hypermarketurilor, care afecteaza negativ profitabilitatea”, spune pentru Wall-Street.ro Lorand Szarvadi (foto), director general Domo.
Pentru a readuce marjele de profit la un nivel mai ridicat, seful retailerului are in plan sa se axeze mai mult decat in trecut pe vanzarile online, sa optimizeze retelele comerciale si sa perfectioneze servicii pre si post vanzare.
Piata romaneasca de specialitate in primul trimestru a stagnat sau chiar a scazut usor insa seful retailerului Domo considera ca a atins “nivelul cel mai adanc”, asteptandu-se la o crestere usoara pe trimestrul doi al anului si o crestere mai mare pe ultimele doua trimestre din anul curent – “perioada care anul trecut a fost total compromisa din cauza cresterii TVA-ului si ale masurilor sociale care au intrat in vigoare”, explica Szarvadi, care conduce un business de peste 170 de milioane de euro, la nivelul anului 2009.
Adrian Olteanu, director general al Flanco, subliniaza ca retailerul a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 50% fata de aceeasi perioada a anului precedent.